מקורות זרים: צה"ל תקף שיירה של נשק בסוריה

    קובי פינקלר | צילום: אתר חיל האוויר No Comments on מקורות זרים: צה"ל תקף שיירה של נשק בסוריה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם צה"ל תקף הלילה בשמי לבנון שיירת נשק?  אם להתייחס לפרסומים הזרים המגיעים בצהריים מסוכנות הידיעות רויטרס, דיפלומט מערבי וגורם ביטחוני  אומרים לסוכנות כי מספר  מטוסי חיל האוויר ישראליים תקפו הלילה מטרה בגבול סוריה-לבנון. אתר אמריקני מדווח כי יעד התקיפה היה שיירה שהובילה נשק. כתבת ה"אל מוניטור" בוושינגטון, לורה רוזן, דיווחה כי ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, מבקר בוושינגטון בימים אלה ונועד בדלתיים סגורות עם בכירים אמריקניים בפנטגון – בהם יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מרטין דמפסי.

    מוקדם יותר היום דיווחו כלי תקשורת בלבנון כי מספר מטוסי צה"ל חדרו למרחב האווירי של המדינה במהלך הלילה ושבו על עקבותיהם.  לדיווח אין אישור רשמי בישראל  וכי במערכת הביטחון אומרים כי הם אינם נוהגים להתייחס לפרסומים כאלו או אחרים.

    על פי הדיווח שהובא בסוכנויות הידיעות הלבנונית צבא לבנון הוא שזיהה את הגיחות הישראליות ועקב אחר התנועה הישראלית בשמי המדינה.

    הגיחות, לפי הדיווח, החלו כבר בשעה תשע בערב וכללו ארבעה מטוסי קרב שהצפינו בשמי לבנון, עברו מספר אזורים במדינה וסמוך לשעה שתיים אחר חצות חזרו לגבול ישראל.

    בימים האחרונים  נפרסו בצפון הארץ באזור חיפה וצפת סוללות כיפת ברזל , כאשר ההתייחסות  הביטחונית היא תרגול הכוחות, ואולם  רשויות רבות בצפון רעננו את המקלטים ביישוביהם.  יש לזכור כי הדיווחים האחרונים מסוריה  מדברים על כך שכוחות המורדים התמקמו באתרים סמוכים למאגרי הנשק, ובישראל עוקבים אחר האפשרות שאלה ישימו יד על המאגרים הללו, אם כי גורם מדיני בכיר אומר כי עד כה אין אינדיקציות להשתלטות מסוג זה. אתמול יצא למוסקבה ראש המועצה לביטחון לאומי יעקב עמידרור כדי לעדכן את השלטונות בנעשה באזור הסורי.



    0 תגובות